bensinstasjon R66

Route 66

En drøm skal realiseres. En tur på Rout 66 ”The Mother Road” skal endelig realiseres. Dette blir en reise som gjøres bare en gang. Jeg skal kjøre bil, og ikke motorsykkel. Dette er den gamle klassiske landeveien gjennom USA. Jeg skal gjennom mange stater og ikke minst byer. Jeg har planlagt denne turen i flere år, og jeg har lagt ned mye arbeid de siste ukene med mye detaljplanlegging med hensyn til dags etapper, byer og severdigheter jeg har ønsker om å se osv. Jeg er ikke fremmed for å reise i en måned fra hotell til hotell, det har jeg gjort mange ganger. Men denne gangen er det litt spesielt fordi det er en del ting som må gjøres på forhånd, eller jeg har valgt å gjøre det på forhånd. Alle flybilletter er bestilt, leiebil er ordnet. Noen hoteller er på plass, men de fleste overnattinger tar jeg på sparket. Har sett på et par hotellkjeder som ligger langs ruta, og jeg finner sikkert et rom. Av erfaring vet jeg at det å planlegge en tur som dette ikke må planlegges i detalj. For når turen først er i gang da lever den sitt eget liv. De som har lyst kan følge med på denne siden, http://huff.no. Jeg skal prøve å gi en reiseskildring fra hverdag.                                    «Hvor skal du hen?», sa Ole Brumm, og skyndte seg etter han.                                    «Ingen steder», sa Kristoffer Robin, og så gikk de dit.                                                Ole Brumm
fredrik

Dag 1

En lang dag er over. Klokken er nå tjueen her, men hjemme er den tre på natten. Mye har gått bra, men et par viktige

fredrik

Dag 2

I dag var vi On the Road  kl 0630. Fylte bensin og dro nordover, før vi dreide vestover. Vi hadde beholdt døgnrytmen fra Norge. Jeg

fredrik

Dag 3

I dag skulle det vært en litt rolig dag, men litt feilskriving på Garmin havnet vi et sted som Milan. Litt lengre vest, men Cleveland

fredrik

Dag 4

I dag kjørte vi til Chigago. Bor på et hotell i sentrum. Tok en spasertur og fant et parr hyggelige steder å spise. Har sjekket

fredrik

Dag 5

Startet i dag tidlig for å finne stedet Rout 66 starter. Vi fant gaten nesten med en gang. Kjøreretningen var litt annerledes en beskrevet, men

fredrik

Dag 6

Dagen startet bra. Vi kjørte ut fra Springfield i Ilinoise. Kjørte gjennom et behagelig landskap. Jo mer syd vi kom desto mer ble det km

fredrik

Dag 7

Etter hå ha vært litt etter planen om hvor vi hadde planlagt å overnatte har vi i dag kjørt inn det tapte. Har kjørt i

fredrik

Dag 8

Kjørte fra Tusla i dag tidlig mot Texas. Hadde litt problemer med å finne Rout 66, men vi har begynt å lære. Ta highwayen til

fredrik

Dag 9

Vi har vært litt på etterskudd i noen dager. Grunnen til det er at vi har prøvd å kjøre etter den gamle Rout 66 så

fredrik

Dag 10

Startet dagen med en tur med Sandye Peak taubane. En tur opp i høyden på ca 1800 meter. Engang var dette verdens lengste taubane. Her

fredrik

Dag 11

I dag har vi hatt en litt avslappende dag. Vi starte i New Mexico og kjørte inn i Arizona. Har kjørt hele dagen, men mye

fredrik

Dag 12

I dag har vi vært i Grand Canyon. Et fantastisk område som ble dannet for 70 millioner år siden. Det er utrolig å se Colorado

fredrik

Dag 13

I dag startet dagen i Flaggstaff. Flere gater var stengt fordi det er 4. Juli og amerikanerne feirer sin nasjonaldag. Men vi kom oss på

fredrik

Dag 14

Kjørte fra Las Vegas i dag tidlig. Siden Rout 66 ikke går gjennom Las Vegas var dette avstikker fra Rout 66. Vi hadde litt problemer

fredrik

Dag 15

I dag ankom vi Los Angeles og Santa Monica Pier som i flere av bøkene som beskriver Rout 66 er oppgitt som endepunktet for Rout

fredrik

Dag 16

Mac en tok en pause fordi det var for mange bilder inne på hardisken. Derfor har det ikke kommet noe nytt de siste dagene. Vi

fredrik

Dag 17

Vi dro videre til Morro Bay, en liten charmy by opp langs kysten nord for Los Angeles. Denne byen var på mange måter lik et

fredrik

Dag 18

I dag ble det en litt rotete dag. Måtte kjøre noen mil tilbake for å få reparert Macèn. Utrolig flott service på det stedet. Det

fredrik

Dag 19

I dag startet vi fra Caramel og kjørte kystveien nordover til San Francisco. Det var en hyggelig vei å kjøre. Vi stoppet et par ganger

fredrik

Dag 20

Har tilbragt dagen i en herlig by. San Francisco er en fin by med mange flotte steder og bygninger. Vi har vandret rundt i flere

fredrik

dag 21

Har vært nok en dag i San Francisco. Kjørte rundt i byen, det var i grunn lett. Gatene er så og si helt rette, og

fredrik

Dag 22

Startet i dag tidlig klokken fire for å reise til flyplassen i San Francisco. Innsjekkingen hadde vi gjort i går. Bagasjen fikk vi ikke sjekket

fredrik

Dag 23

I dag har vi vandret i French Quarter og opplevd livet som er her. Etter hvert så fant vi ut at vi skulle ta en

fredrik

Dag 24

Vi reiste fra New Orleans kl 0700 i går morges. Amtrak skulle ta oss til Washington. Vi har reist med tog før ,så vi tenkte

fredrik

Dag 25

I går ga jeg to poeng for at toget både kom og gikk. I natt stoppet vi i to timer på grunn av motorproblemer. Da

fredrik

Dag 26

En ny dag på en lang reise. Har vandret rundt på Manhatten i hele dag. Har fått orden på streeter og avenyer. Et enkelt system.